Klacht melden
Klachten
In onze huisartsenpraktijk proberen wij u zo goed mogelijk te helpen. Wanneer u toch ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wij proberen het dan samen met u op te lossen.
Als uw klacht de zorg van een van de huisartsen of praktijkondersteuners betreft, kunt u met hem of haar een (bel) afspraak maken om uw klacht te bespreken. Dat werkt vaak het beste. Als u het op prijs stelt, kan de praktijkmanager daarbij aanwezig zijn.
Wilt u uw klacht liever (eerst) met de praktijkmanager delen, dan kan dat ook. Zij is ook het aanspreekpunt voor algemene klachten over de praktijk. U kunt een afspraak maken met haar via 0570-799030 of 0570-799031. U kunt de klacht ook melden via ons online klachtenformulier.
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u contact opnemen met de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Een klachtenfunctionaris probeert een oplossing te vinden voor uw klacht, maar kan ook bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en behandelt uw klacht vertrouwelijk. Meer informatie leest u op de website: www.skge.nl.
Binnenkomende klachten sturen medewerkers rechtstreeks door naar de klachtencoördinator (praktijkmanager), die vervolgens binnen drie werkdagen contact opneemt met de indiener. De klachtencoördinator luistert zowel naar het verhaal van de indiener als naar het verhaal van de medewerker waarop de klacht van toepassing is. Indien een gesprek tussen de klachtencoördinator en indiener onvoldoende blijkt om de klacht af te handelen, wordt de klacht in de interne klachtencommissie besproken waarna de indiener nogmaals door de klachtencoördinator wordt gebeld.
Iedere klacht wordt na afhandeling, in het algemeen besproken, in het eerst volgende werkoverleg, zodat alle praktijkmedewerkers ervan kunnen leren.